Palautetta Auroraan

Palautetta Auroraan

ViestiKirjoittaja Administrator » 24. Maalis 2014 08:12

ps. sitten olisi kiva, jos potilailta kiellettäisiin jatkuva kiroilu ruokailun aikana
ruokailutiloista poistamisen uhalla. resurssien salliessa voisi myös miettiä
erikoisruokavaliota tarvitsevien potilaiden ateriointiin liittyviä seikkoja, joilta ovat
mm. kaikki viljatuotteet kiellettyjä

Hei

Kiitos hyvästä hoidosta mitä sain puolentoista vuorokauden aikana.
Joskus näinkin.

Tahtoisin vain ilmoittaa vielä, että siinä käytävän ilmoitustaululla
on vanhentunutta tietoa, voisiko niitä ajantasaistaa? Esim.
järjestyssääntöjä?
Administrator
Site Admin

Re: Palautetta Auroraan

ViestiKirjoittaja Administrator » 24. Maalis 2014 13:51

Auroran sairaalan järjestyssääntöjä muutettu AS-henkilöille sopivammaksi.
Administrator
Site Admin

ViestiKirjoittaja Administrator » 24. Maalis 2014 15:14

Ajattelen asiaa myös siltä kannalta, että jos joku on eläimille
allerginen ja voi saada pahoja fyysisiä oireita niihen läheisyydessä
ollessaan, joku toinen voi saada yhtä pahoja fyysisiä oireita niistä
joutuessaan olemaan erossa. Raja noiden välillä on kuin veteen
piirretty viiva. Tämä on fakta. Ihmiset yleensä vetoavat allergioihin
sun muuhun, jotka eivät pidä eläimistä tai osaa niiden kanssa tulla
toimeen; se on yksi selitys muiden joukossa, miksei eläimiä saa ottaa
mukaan sairaaloihin ja johon kaikki sokeasti uskovat.
Eläinten on tieteellisesti todettu auttavan ihmisiä terveydellisesti
jo vuosikymmeniä. Ne, joilla ei ole lemmikkiä ovat tavallisesti muita
sairaampia sekä fyysisesti että psyykkisesti.

Tiesitkö muuten, että Laakson sairaalaan voi ottaa eläimen mukaan? On
voinut ottaa jo kauan.
Administrator
Site Admin

ViestiKirjoittaja Administrator » 25. Maalis 2014 19:14

Onko teille muille asseille sanottu joskus näin jossain esim. hoitopaikassa: "Vuorovaikutus on toisinaan kanssasi kuin nuoralla tanssimista", "mistähän löytäisimme sinulle hoitohenkilöstöä, jonka kanssa henkilökemiat toimisivat" tai "viestisi ja palauteesi on toisinaan aika provokatiivista"..? :?
Administrator
Site Admin

ViestiKirjoittaja Administrator » 27. Maalis 2014 08:31

Suurkiitos Ataraxeista, jotka hain pari tuntia sitten päivystyksestä saadakseni nukuttua. Ko. väsyttäviin allergialääkkeisiin joudun turvautumaan liiton sekä sen jäsenyhdistysten suhtautumisen johdosta minua ja muita kaltaisiani kohtaan.
Terveyskeskuslääkäri ei ollut kirjoittanut reseptiä, joten jouduin taas pompotelluksi toimipisteestä toiseen.
Onneksi omaan tavallista vahvemman psykofysiikan, mitä ilman en enää olisi tässä vaiheessa hengissä. Mutta yhteenvedonomaisesti vielä; suurkiitos Asperger-henkilöiden erityistarpeiden huomioimisesta julkisessa terveydenhuollossa nykyisin. Koska autoitte minua ajoissa, todennäköisimmin autan jatkossa myös teitä riippuen omista voimavaroistani sekä jaksamisestani yleisestiottaen. Sen tahtoisin vielä ilmoittaa, ettei Asperger-henkilön sanomaa KOSKAAN tulisi ohittaa mitätöiden.

Kopio: Helsingin Sanomat

ps. Assijorinoissa kertauksenomaisesti viestieni sisältö, mitä olen viime vuosien aikana maamme suurimpiin päivälehtiin lähettänyt :)
Administrator
Site Admin

ViestiKirjoittaja Administrator » 30. Maalis 2014 03:29

Tänään ja eilen illalla Auroran päivystysyksikössä toimi muutama ammattitaidoton henkilö, joilta pitäisi evätä lääkärinoikeudet jatkossa - myös muutama samankaltaisesti eli epäammattimaisesti toimiva henkilö löytyi rivisairaanhoitajista. Minua ei kohdella noin. Onneksi sain äänitettyä puhelut sekä selvitettyä ylilääkäreiltä, ketkä ovat kullakin hetkellä työvuorossa olleet sekä sen kuka ja millä perusteilla nämä työntekijät on ko. toimipaikkaan rekrytoinut. Otin noista työntekijöistä myös varmuuden vuoksi tulevaisuutta silmälläpitäen muutaman valokuvan.
Administrator
Site Admin

ViestiKirjoittaja Administrator » 30. Maalis 2014 23:31

Resursseja kuulemma supistetaan koko ajan. Siksi mm. Auroraan ei palkata enää ammattitaitoista henkilökuntaa. Viimeksikin siellä ihan kokeilumielessä käydessäni päivystyksessä oli joku tummaihoinen nuori mies töissä, joka ei puhunut edes suomea eikä ymmärtänyt mitään mitä hänelle puhutaan.
Securitaksen vartijat ovat sivareita (muutama psykopaatti ei-sivari joukossa), jotka tekevät töitä lähes palkatta, minkä todella huomaa käytöksestään asiakaskuntaansa kohtaan. Työhönsä väsyneempiä ihmisiä saa etsimällä etsiä.

Taidanpa lähteä käymään ulkona vaihteeksi koiran kanssa.

ps. kävin myös muutama tunti sitten jututtumassa yhtä poliisia tuossa lähistöllä, jonka kollega jonkin aikaa sitten teki minusta ilmoituksen asiasta, mikä oli täysin naurettava ja vähäpätöinen, kaikenkaikkiaan tahtoi oletettavimmin vain kiusata tahallaan. Taisi olla joku nuori psykopaatti asialla. Naispuolinen sellainen, joka sai jonkinlaista mielihyvää kiusaamisestani huomattuaan olevani suhteellisen kiltti ja hyvinkäyttäytyvä, jonkalaisia persoonia nähtävästi saa ja pitää yrittää alistaa ihan missä ja miten, millä keinoilla vain. Minkäänlaista inhimillisyyttä ei tyyppi osoittanut, vaikken ollut tehnyt edes mitään rikollista. Kylmän rauhallisesti puhui ****** ja nauroi päälle.

Eipä tänään muuta. Raportoin taas kun olen saanut nukuttua, mikä on viime vuorokausien aikana jäänyt kohtuu vähiin. Tsemppiä kaikille. Ei luovuteta koskaan vaikka välillä mieli tekisikin. :ugeek:
Administrator
Site Admin

ViestiKirjoittaja Administrator » 02. Huhti 2014 18:13

Puhelu Auroraan 2.4.-14: "Minulle on muutaman kerran ehdotettu jonkinlaista tuettua asumista.Muuten hyvä idea esim. säännöllisten ruokailujen kannalta ja että välillä voisi olla ihmisten kanssa jonkinlaisissa tekemisissä.Kuitenkin tarvitsen oman rauhan täysin lähes jatkuvasti ja koirat ovat elintärkeitä vointini kannalta enkä ilman niitä tahdo elää/pysty elämään."
Auroran sairaala-alue on kaunis ja sopisi asseille (kommuuniasumiseen) hyvin, Keskuspuistokin sijaitsee siinä ihan vieressä. Nykyisin siellä majoitetaan vain skitsofreenikoita sekä muita yhteiskunnasta syrjäytettyjä/ syrjäytyneitä mm. huumeidenkäyttäjiä taikka vain muuten köyhiä mielenterveysongelmista kärsiviä.
Administrator
Site Admin

ViestiKirjoittaja Administrator » 08. Huhti 2014 14:12

Suomi24-foorumilta:

"Soitin Auroraan
12 Vastausta 63 Lukukertaa

Aurora-info
23.2.2014 06:40
+10
Auroralle
23.2.2014 11:46
+4

Mykkä hoitaja
23.2.2014 14:59
+4
3333333333333

24.2.2014 13:29
+6
Sulje
"Kehittelen tässä parhaillaan uusia Auroran sairaalaan hoitokäytäntöjä. Toivottavasti
Xxxxx vastaa vielä tänään soittopyyntööni. Poliisit toissapäivänä kehottivat ottamaan yhteyttä Auroraan tämän uhkaajan johdosta. Otin, ja luuri paiskattiin korvaani asiallisesti tiedusteluani olisiko heillä tarjota jonkinlaista keskustelullista tukea lääkitysten sijaan."

päivänjatkoja
24.2.2014 13:32
+5
Sulje
Kirjoitit jo tuosta aiemmin. Muttei se mitään, kertaus on opintojen äiti.

AuroranYLILÄÄKÄRILLE
24.2.2014 18:59
+4
Sulje
"Kiitos viestini kuittaamisesta luetuksi. Nyt olen niin väsynyt kaikkeen, etten voi muuta kuin yrittää käydä nukkumaan. Keskustelin ******n kanssa viimeksi tänään. Hän myös keskusteli Xxxxxxn kanslian henkilön kanssa, koska Aurorasta sekä Haartmanista ohjataan minut toistuvasti Xxxxxxn terveyskeskukseen hoitoon olipa ihan mikä asia tahansa kyseessä. Kummastakin paikasta todetaan kerta toisensa jälkeen, ettei minulla ole "mitään". Kärsin pitkäaikaisesta masennuksesta, minkä vuoksi olen jo sairastunut somaattisestikin. Aspergeriutta ei ymmärretä missään ja kaikki mikä kuuluu aspergeriuteen ohitetaan olankohautuksin. Missä vika? Aspergerissako?
Minulle alkaa pikkuhiljaa riittää. Oman erittäin tasapainoisen ja rauhallisen luonteenlaadun, mutta rajansa kaikella.
. . .

24.2.2014 19:57
+5
Sulje
..käy kouluttamassa yli 60-vuotiaita psykiatreja ja kertomassa lääkkeiden haittavaikutuksista ihmisen psyykeen sekä muistitoimintoihin..

hah.
25.2.2014 11:25
+8
Sulje
Kuulin, että Auroran sairaala supistaa lähiaikoina palvelujaan reilusti. Useita osastoja lakkautetaan ja kymmeniä työntekijöitä jää työttömiksi.:) Ihan oikein. Helsingin kaupungin päättäjienkin tulisi jo vihdoin ymmärtää, millaista kusetusta koko psykiatrismi on. Arvokkaissa vanhoissa rakennuksissa lymyää jos jonkinsortin psykiatria eikä kenenkään osoitetietoja saa kuulemma kertoa kenellekään.

kidutuskammio
25.2.2014 12:04
+5
Sulje
Toivottavasti luuri pysyy kiinni ikuisesti.

AS ei ole vamma
25.2.2014 15:13
0
Sulje
Asperger ei enää ole vamma (vaikka voikin olla synti tai jopa rikos). Sairaaloita ei siis tarvita. Muita palveluita (kirkkoja ja vankiloita) sin sijaan tarvitaan lisää.

ote sähköpostista
4.4.2014 00:46
+3
Sulje

Kirka - Pyydä vain

http://www.youtube.com

Kaunis kappale. Kiitos Kirkalle siitä.

Asperger-henkilön "Co-morbiditeetti":

"Mitähän tarkoitit sillä, että minulla on "vakava mielenterveyden
häiriö". Noihin luetaan yleensä skitsofrenia sekä kaksisuuntainen
mielialahäiriö, mitä minulla ei kumpaakaan ole. Tuollaista ei pitäisi
asiakkalle joka on tullut hakemaan apua ja tukea päivystyksestä.

-Tiedoksesi; diagnoosini ovat

F84.5 Aspergerin oireyhtymä
F34.1 Pitkäaikainen masennustila (dystymia)
F42.2 Pakko-oireinen häiriö
F32.1 Keskivaikea masennustila
F41.1 Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö"

"potilas kärsii vakavassa mt-häiriössään ja kuormittaa
terveydenhuollon pisteitä"

-Kukaan ammattitaitoinen lääkäri ei tällaista kirjoittaisi
asiakkaastaan minnekään. Täysin paikkansapitämätöntä roskaa. Juuri
minulle on sanottu erikoilääkärin taholta sekä siellä Aurorassakin,
ettei minulla ole mitään mielenterveydenhäiriötä, kuten ei myöskään
perheeni, tuttavieni eikä ystäväni mielestä, jotka minut erittäin
hyvin tuntevat. Taidat itse olla persoonallisuushäiriöinen. Vaihda alaa.

Kopio: esimiehesi, psykiatrian poliklinikat, Lääkäriliitto, yksityiset
palveluntarjoajat, Eduskunnan oikeusasiamies

kiitos liitolle taas
5.4.2014 22:20
+2
Sulje
Auroran lääkärin epikriisiin kirjoittamat kannanotot Aspergerin avunhakuyrityksistä ovat pelkää valhetta.

Esim. Poliisi oli tehnyt rikosilmoituksen autisminkirjolaisen puolesta tämän ilmoitettua henkeään uhatun, minkä jälkeen potilaan itselleen tilaamasta asiakirjasta ilmeni lääkärin vihjanneen potilaan paranoidisuuteen mikäli hän ei asiaa pystyisi todistamaan.

Liiton lakineuvonta = +-0.

Näin aikuisasseja tuetaan ja heidän oikeuksiaan puolustetaan. :((((((((

korva&silmä
7.4.2014 20:11
+1
Sulje
Olen ollut todistamassa Auroran päivystyksessä kahden ihmisen sydänkohtausta. Mahdettiinko heillä syöttää neurolepteja vai ainoastaan bentsoja? Toinen oli toimitettu sinne Marian päivystyksestä jostain syystä vaikka potilas olisi tullut toimittaa suoraan Meilahteen, mihin hänet lopulta vietiinkin.

Mistä tässä kaikessa on kyse? Kuka mahdollisista kuolemantapauksista jotka johtuvat vääränlaisesta hoidosta vastaa?"

Kaikki viestit eivät näytä kopioituneen oikein, mutta korjaan asian vielä tänään. Kiire->
Administrator
Site Admin

Paluu Autismi