"Mikä ihmeen vammaispalsta tästä on tullut?
6 Vastausta 21 Lukukertaa
ughwbh
10.4.2014 12:36
+10
Tästä palsta on tullut vammaisten temmellyskenttä. Hyi ********. Mitään muuta ei osata kun pistää linkkiä linkin perään tai herjata toisia.
Autismi ei sairaus
10.4.2014 12:51
0
Sulje
Siinä missä ughwbhin olemme vammaisia kaikki sinä ja minä ja varsinkin sinä
- Turha hävetä - ei tarvitse puhua - ja sitä paitsi linkit parantaa autismin!
Hidas
10.4.2014 13:14
+2
Sulje
Kiitos että otit todella tärkeän asian esille ughwbh!
Ehdinkin jo ihmetellä, mitä on tapahtunut, kun luin että asberger on poistunut. Olen miettinyt jo monta päivää mitä se merkitsee.
Mutta nyt lopultakin ymmärsin - enhän olekaan enään vammainen!
Olen taas ihminen! - Mikä ilosanoma näin ennen Palmusunnuntaita.
Taidankin mennä sunnuntaina virpomaan nyt kun muistan.
ujohymyinen
10.4.2014 17:53
+1
Sulje
Ja minä kun ajattelin, että tämä autismipalsta olisi edes vähän asiallisempi kuin muut osiot täällä, mutta tämäkin paljastui samanlaiseksi taistelutantereeksi... Noh, ei se mitään. En aio osallistua mihinkään matseihin, vaan höpisen täällä kaikkea muuta. Toivottavasti joku muukin tekisi niin.
rekisteröitymätön
11.4.2014 17:42
+1
Sulje
Mähän olen tehnyt noin jo pidemmän aikaa..kiva et olet samaa mieltä, harvinaista assille..
AS-dg sairastuttaa!
10.4.2014 20:13
0
Sulje
Aspergerilaisuus ei vaadi tautiluokitusta tuekseen.
Vaikka AS poistettaisiin ICD 11 ei se vaikuttaisi mitenkään aspergerilaisuuden olemassaoloon. Aspergerilaisuus on tullut kielelliseen tietoisuuteen tautiluokituksen kautta, se on saanut nimensä Aspergerilta, mutta ilmiönä se ei tietenkään ole riippuvainen käsitteestä.
Aspergerilaisuus selittää juuri näitä kahden eri ihmistyypin välille kehityviä vuorovaikutusongelmia, joten ymmärrän sen, että joisain tilanteissa joku voi kokea hyödyksi tautiluokituksen AS määritelmän olemassaolon.
Silloin olisi kuitenkin hyvä muistaa, että määritelmä ei ole aspergernäkökulmasta kirjoitettu eikä siten kuvaa aspergerkokemusta eikä jokaisen vuorovaikutustapahtuman kaksipuoleista luonnetta.
Se ei myöskään perustu pelkästään Hans Aspergerin kuvauksiin vaan mukaan on sotkettu Lorna Wingin ajatuksia autisteista ja Sula Wollfin ajatukset aspergereista on pitkälti ohitettu.
Summa summarum: AS-diagnoosi sairastuttaa aspergerin.
>>>
11.4.2014 17:33
0
Sulje
Tuo oli nähtävästi Darian viesti. Kommentit Aspergerinfossa."