Lääkityksistä

Keskustelualue AS-lapsille ja nuorille.

Lääkityksistä

ViestiKirjoittaja emilia12v » 30. Syys 2015 17:47

Hei kaikille asperger-diagnoosin saaneille lapsille ja nuorille.

Haluaisin tällä viestilläni kertoa ja varoittaa teitä erilaisten lääkitysten vaarallisuudesta, varsinkin jos olette alle 20 vuotiaita jolloin aivojen kehitys on vielä kesken. Jos teille määrätään jotain lääkettä, voitte kyseenalaistaa sen vaikutukset itseenne eli kysyä lääkäriltä, mitä lääkäri tahtoisi lääkettä määrätessään saada teidän hoitonne suhteen aikaan. Kenenkään ei ole pakko syödä mitään sellaista lääkettä, josta tulee entistä pahempi olo. Myös lapsi voi kieltäytyä syömästä jotain lääkettä ja kertoa siitä vanhemmilleen perustellen, miksi ei tahdo syödä lääkettä. Ihmisiä tulisi pystyä auttamaan kuuntelemalla heitä, mitä heillä on sanottavana eikä pakottaa mihinkään tietynlaiseen muottiin. Jokainen ihminen on yksilö ja häntä tulisi kohdella myös yksilöllisesti, myös terveydenhuollossa.

Pitäkää puolenne ja älkää suostuko kaikkeen mitä teille sanotaan vaan vaatikaa perustelut asioille. Eli jos joku määrää teille psyykenlääkkeitä, teillä on oikeus kieltäytyä syömästä niitä. Eri asia on jos on fyysisesti sairas, esim. kovassa kuumeessa tai jokin fyysinen vakava sairaus, silloin kannattaa noudattaa lääkärien ohjeistusta lääkitysten suhteen.
emilia12v
 

Re: Lääkityksistä

ViestiKirjoittaja Mary » 19. Loka 2015 18:46

Heippa
minulla on laaja-alainen kehityshäiriö ja autismi olen 7 vuotta. Minä en saa päättää mistään omista asioista itse vaikka haluan. Olen toisella luokalla erityiskoulussa olen oppinut kirjoittamaan lyhyitä kirjotuksia.Haluisin kirjeystäviä autistismista kärsivistä lapsista. Tätini eli tämän foorumin perustaja onneksi on auttanut paljon minua. Minä en saa tavata koskaan tätiäni vaikka haluaisin,äiti on tyhmä.
Mary
 

Re: Lääkityksistä

ViestiKirjoittaja Lauri10 » 24. Loka 2015 16:47

Osaatko kertoa mikset saa tavata jos haluaisit tavata?
Lauri10
 

Re: Lääkityksistä

ViestiKirjoittaja Mary » 25. Loka 2015 11:39

Osaan mutta en saa.
Mary
 

Re: Lääkityksistä

ViestiKirjoittaja Casper » 26. Loka 2015 18:39

Moi

Mulla on sivusto Facebookissa, jossa fanitan tätiäni. Luultavasti puhutaan samasta henkilöstä eli yhteisestä tädistäm me. Sovitaanko, että sitten kun opit kirjoittamaan pitempiä lauseita, hyökätään yhdessä tätiä syrjiviä tahoja vastaan. Mulle alkaa kohta riittää tää iänikuinen lässytys mitä äidin suvussa harrastetaan. Mummo on in.
Casper
 

Re: Lääkityksistä

ViestiKirjoittaja marraskuu 2015 » 16. Marras 2015 21:37

Moi kaikille sukulaisilleni. t. C
marraskuu 2015
 


Paluu Asperger-lapsille ja nuorille

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron