Asseihin kohdistuvat rikokset

Asialliset palautteet sekä foorumin kehittämisehdotukset tähän ketjuun.
Tässä osiossa voit keskustella myös halutessasi ihan mistä muustakin aiheesta, foorumin esittelyketjussa mainittujen arvojen puitteissa.

Keskustelu ei vaadi rekisteröitymistä palveluun.
Kiitos vaivannäöstäsi sekä yhteistyöstäsi.

Asseihin kohdistuvat rikokset

ViestiKirjoittaja Admin_ » 25. Joulu 2015 12:53

Jouduin eilen taksikuskin väärinkäytöksen kohteeksi. Itse en ollut tehnyt mitään muuta, kuin tilannut taksin kilometrin matkaa varten, sillä en tiennyt etteivät julkiset kulkuneuvot enää kulkeneet palatessani joulukirkosta, enkä jaksanut millään kävellä enää kotiin. Ennen taksiin astumistani, varmistin hinnan, joka minulle oli etukäteen kysyessäni sitä annettu. Kuski pyysi tulemaan taksiin sisälle, jolloin kertoisi hinnan. Kun istuin kyytiin, hän lähti ajamaan suuntaan, mikä ei johtaisi kotiini muuta kuin kiertoreitin kautta. Pyysin häntä pysäyttämään heti taksi ja päästä ulos autosta. Ei suostunut pysähtymään. Ojensin hänelle luottokorttini, jotta voisin maksaa 5 metrin kyydin päästäkseni autosta ulos, hän ei ottanut korttia vastaan. Tapahtumasta seurasi monimutkainen episodi, minkä jälkeen kävelin kotiin sen kilometrin maksettuani sen 15 euron hinnan kuskille. Hän jätti minut erään rakennuksen eteen lukittuun autoonsa, mistä soitin hätäkeskukseen josta pyysin lähettämään poliisin paikalle, sillä olin lukitussa autossa syyttä. Eivät lähettäneet, sillä kyseessä ei ollut "mikään vakava tilanne". Kysyin, kuinka vakava tilanne määritellään, hätäkeskuslaitoksesta sanottiin, että nyt hänen pitää lopettaa puhelu ja laittoi luurin kiinni. :shock: :?: :?: :?: Kun olin päässyt kotiin, yritin alkaa tehdä ruokaa, koska en koko päivänä ollut syönyt juuri mitään. Vointi oli kuitenkin niin heikko tapahtuman jälkeen, että oli pakko mennä hetkeksi sängynpäälle lepäämään. Heräsin kuuden tunnin päästä eli puolen yön maissa muistaen mitä oli tapahtunut, ruokahalu oli nolla, joten sammutin valot ja yritin käydä nukkumaan yöunille. Sellainen jouluaatto minulla.
Muuten päivä oli mennyt ihan mukavasti, oltiin tulossa koiran kanssa juuri joulukirkosta, jossa oli ihan hyvä tunnelma.
Admin_

Re: Asseihin kohdistuvat rikokset

ViestiKirjoittaja Admin_ » 25. Joulu 2015 13:10

ps. soitin hätäkeskuksen lisäksi myös tänne

http://www.taksihelsinki.fi/fi/taksitarkastaja

Ylimielistä suhtautumista.

Rikosilmoitus lähtee.
Admin_

ViestiKirjoittaja Admin_ » 26. Joulu 2015 12:29

Ei tuo vielä mitään. Tavanomaisen hyvä tuuri jatkui eilenkin. Jätin hetkeksi kotioven ulkopuolelle erään noin 100 euron hintaisen tavaran, joka ehti olla siinä noin tunnin verran, ennen kuin se oli varastettu siitä. Talossamme ei ollut ketään muuta eilen sinä aikana ainakaan ulkoa kadulta katsottuna valojen mukaan kuin minä ja koirani sekä eräs toisessa kerroksessa asuva yksinäinen rollaattorilla kulkeva mummo. Varkaus tapahtui sillä aikaa kun käytin koiraa ulkona noin 10 minuutin ajan. Tavara oli tarkoitus antaa eräälle henkilölle lainaan, jonka kanssa oli sovittu, että hän voi hakea sen tuosta oveni ulkopuolelta. Tämä tapahtui iltapäivällä eilen. Ilmoitin asiasta eteenpäin, muttei tietenkään kukaan joulunpyhinä voi tehdä asialle mitään. Toivottavasti henkilö jää kiinni. Rikosilmoitus lähtee tästäkin. Talo missä asumme on yksi turvallisimmista pääkaupunkiseudulla hyvämaineisella (toistaiseksi) alueella. En voi ymmärtää, miksi tällaista jatkuvasti tapahtuu. On kyllä mennyt sairaaksi todella tämä yhteiskunta.
Admin_

ViestiKirjoittaja ... » 27. Joulu 2015 08:07

Ja tänään. Heräsin puoli viideltä aamuyöstä kun lumiaura-auto ajeli edestakaisin talomme edustalla, vaikkei täällä ole edes lunta kuin puoli millimetriä? Lähdin koiran kanssa ulos tarkoituksenani käväistä kysäisemässä, minkä työnantajan palveluksessa nämä katujen turhaanauraajat ovat. Eräs oli Palmian. En kuitenkaan alkanut haukkua häntä syyttä suotta pystyyn heti, vaan kysyin nätisti kuka on hänen työnantajansa Palmialla ja voiko johonkin osoitteeseen antaa palautetta heidän palveluistaan, kysyin myös esimiehensä nimiä, muttei hän sitä "tiennyt". Matkalla takaisin kotiinpäin huomasinkin, ettei minulla ole kotiavaimia taskussani. Olin nähtävästi niin väsynyt, että oli vahingossa unohtanut ne kotiin, mikä on erittäin harvinaista minulle; pidän aina huolen siitä, että avaimet ja puhelin on poistuessani kotiovesta mukanani. No. Sitten. Ulkona oli hieman kylmä. Onneksi asun Yliopiston Apteekin lähistöllä, joka on 24 t/vrk auki. Sain luvan mennä koirani kanssa hetkeksi sinne sisälle lämmittelemään. Jonkin ajan kuluttua lähdin kävelemään takaisin taas kohti taloamme, josko huoltoyhtiöstä oltaisiin tultu avaamaan jo kotioveni, mikä tietysti maksaisi 60 euroa. Huoltomies (uudesta hienosta huoltoyhtiöstämme) räpläsi kaikki avaimet mitä hänellä oli mukana lävitse, yksikään ei sopinut oveni lukkoon. No, ei mennyt vielä hermot. Hän sanoin "käväisevänsä" jossain ja kun hänen käväisynsä oli kestänyt yli 15 minuuttia, soitin uudelleen huoltoyhtiöön ja kysyin kauanko vielä joutuisin odottamaan oveni avaamista sen ulkopuolella rappukäytävässä. Huollosta sanottiin, että huoltomies on etsinyt minua pitkään eikä ole tavoittanut minua, johon vastasin, että anteeksi vain kun hän juuri tuossa äsken kanssani oli yrittämässä päästää avainnippunsa kanssa minua asuntooni, jossa olen vuosi asunut ja jona aikana lukkoa ei edes ole vaihdettu. Vara-avain on ollut koko ajan alati vaihtuneiden huoltoyhtiöiden hallussa. Sitten huoltomies palasikin kahden eri avainnipun kanssa takaisin. Hän on ennen oveni avaamisen yrittämistä pyytänyt minulta henkilötunnuksen sekä allekirjoituksen laskuun ovenavauksesta, mikä pitäisi maksaa viikon sisällä. Otin laskun hänen kädestään ja revin sen. Noin. Sanoin, etten maksa ovenavauksesta yhtään mitään ja lähetin isännöitsijälle terveiset, joka paskat välittää taloyhtiön asioista oikeasti. Hänelle on tärkeintä yrittää pitää kulissit pystyssä, ja että kaikki näyttäisi ulospäin "hienolta". Jatkoa tulossa...
...

ViestiKirjoittaja >>>> » 27. Joulu 2015 08:45

Tuossa

http://www.hel.fi/hki/palmia/fi/kiintei ... a_yhteytta

vielä linkki Palmia-nimiseen yritykseen, joka rikkoo Helsingin Kaupungin järjestyssääntöjä metelöimällä puoli viideltä yöllä herättäen talojen asukkaita turhanpäiväisillä auraustoiminnoillaan esimerkiksi, vaikkei ole edes mitään aurattavaa!? Ja aurausautoa pidetään tyhjäkäynnillä tuntitolkulla kadunkulmassa, mikä on rikos!

Terveisin, viereisestäkin talosta!
>>>>

ViestiKirjoittaja Assipoliisi » 27. Joulu 2015 08:48

Admin_ kirjoitti:Ei tuo vielä mitään. Tavanomaisen hyvä tuuri jatkui eilenkin. Jätin hetkeksi kotioven ulkopuolelle erään noin 100 euron hintaisen tavaran, joka ehti olla siinä noin tunnin verran, ennen kuin se oli varastettu siitä. Talossamme ei ollut ketään muuta eilen sinä aikana ainakaan ulkoa kadulta katsottuna valojen mukaan kuin minä ja koirani sekä eräs toisessa kerroksessa asuva yksinäinen rollaattorilla kulkeva mummo. Varkaus tapahtui sillä aikaa kun käytin koiraa ulkona noin 10 minuutin ajan. Tavara oli tarkoitus antaa eräälle henkilölle lainaan, jonka kanssa oli sovittu, että hän voi hakea sen tuosta oveni ulkopuolelta. Tämä tapahtui iltapäivällä eilen. Ilmoitin asiasta eteenpäin, muttei tietenkään kukaan joulunpyhinä voi tehdä asialle mitään. Toivottavasti henkilö jää kiinni. Rikosilmoitus lähtee tästäkin. Talo missä asumme on yksi turvallisimmista pääkaupunkiseudulla hyvämaineisella (toistaiseksi) alueella. En voi ymmärtää, miksi tällaista jatkuvasti tapahtuu. On kyllä mennyt sairaaksi todella tämä yhteiskunta.

Mikäli tuo tavara ei palaudu pyynnöstä huolimatta, alkaa tapahtua. Tavara on taloyhtiön hallussa, siitä tuli eilen saatua pikku vinkki.
Assipoliisi

ViestiKirjoittaja Toistaiseksianonyymi » 02. Tammi 2016 17:01

Löytyykö keneltäkään omakohtaisia kokemuksia syrjinnästä tai kiusaamisesta taloyhtiössä? Jos, niin kuinka olette saaneet vietyä asiaanne eteenpäin?
Toistaiseksianonyymi

ViestiKirjoittaja Admin_ » 09. Tammi 2016 18:43

Nostaisin tämän suomi24-foorumilla aloittamani aiheen vielä täälläkin uudelleen esille

http://keskustelu.suomi24.fi/t/13588062 ... t-82593089

Tästä on tulossa virallinen ratkaisu lähiaikoina postitse, jonka sisällön jo tiedänkin. Tai siis luulen/uskon näin olevan.
Admin_

ViestiKirjoittaja Vieras » 15. Kesä 2017 18:12

Assipoliisi kirjoitti:
Admin_ kirjoitti:Ei tuo vielä mitään. Tavanomaisen hyvä tuuri jatkui eilenkin. Jätin hetkeksi kotioven ulkopuolelle erään noin 100 euron hintaisen tavaran, joka ehti olla siinä noin tunnin verran, ennen kuin se oli varastettu siitä. Talossamme ei ollut ketään muuta eilen sinä aikana ainakaan ulkoa kadulta katsottuna valojen mukaan kuin minä ja koirani sekä eräs toisessa kerroksessa asuva yksinäinen rollaattorilla kulkeva mummo. Varkaus tapahtui sillä aikaa kun käytin koiraa ulkona noin 10 minuutin ajan. Tavara oli tarkoitus antaa eräälle henkilölle lainaan, jonka kanssa oli sovittu, että hän voi hakea sen tuosta oveni ulkopuolelta. Tämä tapahtui iltapäivällä eilen. Ilmoitin asiasta eteenpäin, muttei tietenkään kukaan joulunpyhinä voi tehdä asialle mitään. Toivottavasti henkilö jää kiinni. Rikosilmoitus lähtee tästäkin. Talo missä asumme on yksi turvallisimmista pääkaupunkiseudulla hyvämaineisella (toistaiseksi) alueella. En voi ymmärtää, miksi tällaista jatkuvasti tapahtuu. On kyllä mennyt sairaaksi todella tämä yhteiskunta.

Mikäli tuo tavara ei palaudu pyynnöstä huolimatta, alkaa tapahtua. Tavara on taloyhtiön hallussa, siitä tuli eilen saatua pikku vinkki.

Tavara palautui.

Anonymous on tönäissyt viestiketjua viimeksi klo 15. Kesä 2017 18:12
Vieras

Paluu Palautetta foorumista