Asperger naisilla?

Asperger naisilla?

ViestiKirjoittaja under the radar » 14. Heinä 2014 11:29

Miten hyvin julkinen terveydenhoito tunnistaa aspergerin naisilla?
under the radar

Re: Asperger naisilla?

ViestiKirjoittaja under the radar » 14. Heinä 2014 14:50

Tein tällaisen karkean kirjoituksen lapsuudestani. MIllaisia ajatuksia se herättää?
http://luovinta.blogspot.fi/
under the radar

ViestiKirjoittaja Admin » 15. Heinä 2014 09:32

[quote="under the radar"]Miten hyvin julkinen terveydenhoito tunnistaa aspergerin naisilla?[/quote]

Ei kovinkaan hyvin, asialle voisi tehdä jotain kokreettista. Kiitos hyvästä kysymyksestä sekä pitkästä kirjoituksestasi koskien elämääsi. Paneudun siihen vielä tänään. Hienoa, että joku uskaltaa kirjoittaa noinkin tarkan kuvauksen elämästään nettiin.
Admin

ViestiKirjoittaja Admin » 16. Heinä 2014 07:15

Anteeksi etten vielä vastannut. Kotiavaimeni hävisivät eilen ja olen ollut koko yön ulkona, olisi pakko saada vähän nukutuksi.:( Edelleen kuitenkin kiitän blogistasi ja lupaan palata asiaan pikimmiten.
Admin

ViestiKirjoittaja Vieras » 16. Heinä 2014 16:35

Vastaa, kun ehdit. Toivottavasti saat nukuttua.

Kirjoitin tuon tekstin oikeastaan aluksi ihan vain lääkäreitä/hoitohenkilökuntaa varten. Tällä hetkellä, kun olen esittänyt omia epäilyksiäni aspergerista, niin minulle on sanottu lähinnä "vaikutat niin normaalilta, että et voi olla" "kaikista ihmisistä tuntuu tuolta" "mitä on normaali?"

En vain ole saanut puettua sanoiksi sitä kaikkea mikä tekee elämäni haastavaksi ja tuntuu enemmänkin väheksymiseltä kuin ymmärrykseltä sanoa, että kaikilla ihmisillä on näitä ongelmia. Voi toki ollakin, en sitä kiellä, mutta miksi sitten kaikki muut ihmiset eivät elä sosiaalisessa tyhjiössä ja pystyvät työskentelemään. Minulle tuo kaikki aiheuttaa lähes ylitsepääsemättömiä ongelmia.

Tarkoitus on vielä kirjoittaa tarkemmin näistä aikuisiällä vaivaavista asioista, joihin kuuluu esimerkiksi aistiyliherkkyydet ja kaikista pahin "vaiva", joka aiheuttaa eniten ongelmia sosiaalisessa kanssakäymisessa, eli kuullun ymmärtämisen vaikeudet. En tiedä varsinaista suomennosta asialle, mutta englanniksi se on auditory processing delay. En vain ymmärrä mitä minulle puhutaan tai ymmärrän sen hitaasti ja tämä johtaa jatkuvasti väärinkäsityksiin.
Vieras

ViestiKirjoittaja Administrator » 26. Elo 2014 18:08

Vieras kirjoitti:Tarkoitus on vielä kirjoittaa tarkemmin näistä aikuisiällä vaivaavista asioista, joihin kuuluu esimerkiksi aistiyliherkkyydet ja kaikista pahin "vaiva", joka aiheuttaa eniten ongelmia sosiaalisessa kanssakäymisessa, eli kuullun ymmärtämisen vaikeudet. En tiedä varsinaista suomennosta asialle, mutta englanniksi se on auditory processing delay. En vain ymmärrä mitä minulle puhutaan tai ymmärrän sen hitaasti ja tämä johtaa jatkuvasti väärinkäsityksiin.

Toivottavasti keskustelu jatkuisi täällä mielenkiintoisesta aiheesta. Varsinkin tuon viimeisen lauseesi voin omakohtaisesti varsin hyvin allekirjoittaa.
Administrator
Site Admin

Paluu Autismi