Rekisteröitymättömät kirjoittajat

Asialliset palautteet sekä foorumin kehittämisehdotukset tähän ketjuun.
Tässä osiossa voit keskustella myös halutessasi ihan mistä muustakin aiheesta, foorumin esittelyketjussa mainittujen arvojen puitteissa.

Keskustelu ei vaadi rekisteröitymistä palveluun.
Kiitos vaivannäöstäsi sekä yhteistyöstäsi.

Re: Rekisteröitymättömät kirjoittajat

ViestiKirjoittaja Lasiluusiipinen. » 09. Kesä 2015 14:21

Hei,
Ei haittaa mitään vaikket ehdi/jaksa kirjoitella. Ymmärrän sen enemmän kuin hyvin. Muutkin voivat halutessaan kirjoitella ketjuun toki. Päivät lipuvat ohi miettiessä elämän tarkoitusta. Kovat kivut ovat laittaneet minut täysin sängyn pohjalle päiviksi. Maanpäälinen helvetti siis. En tiedä miten saan ja pystyn pitämämään itseni kasassa kaiken sekasorron keskellä. Terapiat yms jäävät kesätauolle ja jäljelle jää vain aika. Syömisen kanssa on mennyt onneksi hiukan paremmin (mutta paino tippuu). Enää en käy päivittäin kymmeniä kertoja vaa'alla. Kuitenkin järkyttävän suuri ahdistus iskee ruoasta ja sen kanssa kampailemiseen menee älyttömästi energiaa. Siihen päälle kun laitetaan vielä yleinen toivottomuus elämästä ja kovat kivut, ei arki ole helppoa. Pelkään jatkuvasti kehoni kestämistä. Toisaalta haluaisin aikaa ja katsoa mihin kaikki etenee, mutta toisaalta oon tosi väsynyt ja uupunut tähän tilanteeseen. Silti kuitenkin mietin, miten pitkään tätä voi enää "katsella"? Näillä fiiliksillä tänään.
Lasiluusiipinen.

ViestiKirjoittaja Admin » 09. Kesä 2015 14:30

Hienoa, että jaksoit kirjoitella kuitenkin. Itsellänikään ei ole kovin hyvä olo ollut viime päivien aikana. Mutta eiköhän me kaikki yhdessä tästä nousta vielä toinen toisiaan tukien. Terapioiden kesätauon aikana voit kirjoitella vaikka tänne aina halutessasi, en ole koko ajan paikalla, koska oma elämäntilanteenikin on hiukan vaikea, mutta aina välillä kuitenkin. Kovasti tsemppiä edelleen sinulle.
Admin

ViestiKirjoittaja Admin » 09. Kesä 2015 17:08

Kysyisin vielä, jos haluat vastata, ei ole pakko, että millaisista ruuista pidät olettaen, ettet kärsisi syömishäiriöstä? Kerroit painosi tippuvan vaikka syöt? Elimistösi ei ehkä pysty käyttämään kaikkia ravintoaineita hyväkseen tällä hetkellä, syötkö mitään vitamiineja? Esim. marjoja voit syödä vaikka kuinka paljon siten, ettet liho sekä juoda esim. rasvatonta laktoositonta piimää lähes kuinka paljon tahansa lihomatta. Nestetasapainosta kannattaa yrittää pitää kiinni, koska ihminen ei paria vuorokautta enempää selviä ilman nesteitä vaan elimistö kuivuu, mistä aiheutuu vakavia sydänoireita. Voisit myös kokeilla jotain luontaistuotteita, itselläni on Spirulina-leväjauhetta, joka puhdistaa elimistöä ja jossa on lähes kaikki mahdolliset ihmisen tarvitsemat vitamiinit ja kivennäisaineet. Sitä voi sekoittaa vaikka teehen tai mehuun.
Admin

ViestiKirjoittaja lasiluusiipinen. » 14. Kesä 2015 22:28

Hei taas!
Anteeksi , kun en ole ehtinyt vastaamaan. Olen ollut reissussa. Pidän kalaruoista erittäin paljon. Keitot ja paistetut ruoat ovat suuri kompastuskivi. Kyllä, paino ei meinaa nousta millään syömisestä huolimatta. Johtunee varmaan siitä, että olen yrittänyt kivusta huolimatta alkaa liikkumaan enemmän, jotta ruokahalu kasvaisi (joka on muuten toiminut) ja, jotta lihasmassa kasvaisi (muuten menee mahdollisuus yrittää päästä kivusta eroon). Se on ollut suuri motivaattori, kun lääkäri sanoi ettei botuliinitoksiinihoitoa voida tehdä näin pienikokoiselle ja alipainoiselle ihmiselle. Ja jos se auttaa kipuun, niin painoa on nostettava. Syön vitamiineista kalsiumia ja d-vitamiinia sekä välillä sinkkiä luuston ja ihon hyvinvoinnin takia. Olen ollut tosi huono juomaan, mutta koittanut ryhdistäytyä teen avulla. Tämän viikon olen ollut yhdellä kurssilla, jossa syöminen neljä kertaa päivässä on onnistunut yllättävän hyvin suuren kulutuksen vuoksi (kurssilla paljon liikuntaa mm. pyörätuolitanssi uutena aluevaltauksena). Lääkitykseni vaikuttaa myös ruokahaluuni negatiivisella tavalla. Pitääpä koittaa mainitsemaasi jauhetta. Kiitti vinkistä ♡ Sydämen toiminta huolettaa ehkä eniten satunaisten/lievien rytmihäiriöiden ja matalan pulssin takia.

- lasiluusiipinen
lasiluusiipinen.

ViestiKirjoittaja Admin » 15. Kesä 2017 19:05

Hei

Sinulla siis on huono ruokahalu? Johtuuko se pelkästään lääkityksestä vaiko myös ahdistuneisuudesta? Sanoit pitäväsi kalaruuista, sama täällä. Pidätkö yrteillä maustetuista ruuista? Entä erilaisista puuroista? On tärkeää pitää päivittäisestä energiatasapainosta kiinni sekä myös nestetasapainosta erityisesti, kuten varmasti tiedätkin. Eli ei liikunta ja syöminen tasapainossa varsinkin kun paino ei saa tippua enää yhtään. Toiveenasi olisi pystyä vielä joskus elää tervettä elämää normaalipainoisena. Lihakset vaativat ravintoaineita kehittyäkseen, myös sydänlihas, joka pitää ihmisen hengissä. Ilman lihaksia ei pysty liikkumaan. Jos ravintoaineet eivät imeydy kunnolla, seuraa siitä vitamiini-/kivennäisainevaje, joka heikentää koko elimistöä ja altistuttaa sairastumaan uusiin sairauksiin. Ja kun tällaiseen syötetään kemiallisia valmisteita eli lääkkeitä, tulee lisälääkitysten tarve, joista seuraa usein taas uusia ja uusia sivuvaikutuksia, joita taas lääkitään. Liika lääkitys tuhoaa elimistöä kaikin mahdollisin tavoin, ja noidankehä on valmis. Tämänkin varmaan tiedät jo. Siksi kysyin mieltymyksistäsi yrtteihin, kasviksiin, marjoihin. Kananliha on oiva proteiininlähde sekä rasvaiset kalat sisältävät paljon elimistölle välttämättömiä rasvahappoja, joten niitä kannattaa suosia. Vitamiineista juuri magnesium sekä kalsium ovat tärkeitä nestetasapainon ylläpitämisessä/tasapainottamisessa. Pyörätuolitanssi kuulostaa mielenkiintoiselta, toivottavasti jaksat jatkaa harrastusta, ryhmässä varmasti tapaa uusia ihmisiä, mikä osaltaan voi antaa lisävoimaa jaksamisessa/kuntoutumisessa.
Admin

ViestiKirjoittaja Lasiluusiipinen.. » 03. Loka 2017 23:31

Hei,
On kulunut yli kaksi vuotta edellisestä viestistäni suomi24 palstalla ja täällä. Muistatko vielä minua? Siinä ajassa on tehty kolme leikkausta kiputilojen vuoksi. Valmistuin ylioppilaaksi ja aloin seurustelemaan. Muuttokin on edessä, kunhan toivun ensin tästä leikkauksesta. Syömisten kanssa on mennyt hidasta nousua. Sain painon normaalinrajoille kiitos terapian ja poikaystävän. Nyt on taas alkanut menemään huonommin, niin mietin haluaisitko vielä kuulla minusta?
Lasiluusiipinen..

ViestiKirjoittaja Administrator_ » 11. Loka 2017 19:49

Hei pitkästä aikaa,

tottakai tahdon kuulla mitä sinulle kuuluu. Olen itsekin ollut viime aikoina todella väsynyt ja muitakin ikäviä asioita on tapahtunut. Mutta mielestäni aina kannattaa kirjoittamalla yrittää avata elämän vaikeita asioita, siten niihin voi saada uutta näkökulmaa ja mikä tärkeintä, ei asioita kannata pyöritellä yksin omassa mielessään, jolloin niistä tulee yhä vaikeampia käsitellä. Kaikesta ei tarvitse kertoa välttämättä, mutta niistä asioista, joista haluaa jutella, kannattaa puhua.
Administrator_

ViestiKirjoittaja Lasiluusiipinen. » 04. Maalis 2018 11:03

Hei
Ihana, että jaksoit vastata kaikesta huolimatta. En olettanut, että enään muistaisit minua, saati vastaisit. Kiitos siitä. Ikävä kuulla, että sinulla on ollut vaikeita ja raskaita aikoja.Toivottavasti asiasi alkavat helpottumaan.Voimia sinulle.

Nyt näyttää siltä, että kiputaival on ohi. Ihme, että selvisin siitä hengissä. Kiitollinen olen siitä. Töitä riittää vielä syömisen, itsetunnon yms saralla, mutta pimeyden takaa on jo alkanut kajastamaan valo. Nykyään harrastan kilpaurheilua tanssin saralla ja kansallisissa kilpailuissa omalla tasollani olen jopa pärjännyt. Tanssin kautta olen alkanut näkemään itsessäni ja kehossani hyviä asioita. Nyt sh-oireet valtaavat välillä yhä enemmän ajatuksia ja mieli pyrkii hakemaan sieltä helpotuksia. Yritän mennä silti pienin askelin eteenpäin.

Miten sinä olet voinut kuluneet pari vuotta?

Anonymous on tönäissyt viestiketjua viimeksi klo 04. Maalis 2018 11:03
Lasiluusiipinen.

Edellinen

Paluu Palautetta foorumista